Kurczak cytrynowo tymiankowy



Składniki:

250 g piersi z kurczaka
1 marchewka
1 mniejszy por
2 ząbki czosnku
kilka kropel cytryny
pół kubka jogurtu naturalnego
1 łodyga selera naciowego
l, pieprz, imbir, tymianek
łyżeczka miodu ( ja mam wielokwiatowy )


Przygotowanie:

  1. Kurczaka umyć, osuszyć i pokroić na mniejsze kawałki. Przyprawić tymiankiem, solą, pieprzem, imbirem. Dodać łyżeczkę miodu i zmiażdżony czosnek, dobrze wymieszać. 
  2. Na patelni rozgrzać olej ( 2 łyżki wystarczą ) przełożyć na nią kurczaka i pokrojoną w plasterki marchewkę. Smażyć, aż mięsko nabierze złotego koloru. Dodać pokrojony por, seler i kilka oliwek. Ja w tym czasie gotuję ziemniaki z ząbkiem czosnku i koperkiem, przed odcedzeniem 3 - 4 łyżki wody z nich dodaję na patelnię do mięsa ( nie będzie takie suche ). 
  3. Kurczaka w razie potrzeby doprawić jeszcze raz. Kiedy por zmięknie skropić wszystko kilkoma kroplami cytryny, wymieszać, wyłączyć ogień. 
     Kurczaka podałam na sałacie lodowej z sosem..... Pół kubka jogurtu wymieszałam z solą, pieprzem, kilkoma kroplami cytryny, zmiażdżonym czosnkiem, a na koniec dodałam pół łyżeczki cukru....
Smacznego

 
   

Komentarze

Popularne posty