Kurczak w jogurtowym sosie z migdałami



Uwielbiam gotować na winie, oczywiście mój czołgista śmieje się ze mnie, że raczej co się nawinie :-) Łobuz !! Tym razem do sosu dodałam piweczko i jogurt :-) a zapach goździków w całym domu... bezcenny :-)

Składniki:
250 g piersi kurczaka
1 cebula
pęczek natki pietruszki
2-3 goździki (opcjonalnie)
kilka pieczarek
2 spore łyżki naturalnego jogurtu
szczypta kardamonu, imbiru
sól, pieprz, chilli
50 ml jasnego piwa
kilka migdałów
ząbek czosnku

Przygotowanie:

  1. Mięso opłukać, osuszyć i pokroić w paseczki. Pieczarki obrać (ja nie kroiłam), cebulę drobno posiekać, czosnek przecisnąć przez praskę.
  2. Na patelni rozgrzać jedną łyżkę oleju i podsmażyć wszystkie składniki jednocześnie. Doprawić do smaku solą, pieprzem, chilli, szczyptą kardamonu i imbiru. Podlać piwem, wymieszać i trzymać na ogniu ok 2-3 min. Kiedy piwo się zredukuje, a alkohol wyparuje wlać na patelnię dwie spore łyżki jogurtu, zgasić ogień po ok 2-4 min (kiedy jogurt zgęstnieje). 
  3. Natkę i migdały posiekać i dodać do mięsa...............gotowe..

Smacznego


Komentarze

Popularne posty